TBO bestaat al sinds de jaren 70. Het bedrijf maakte een transitie door. Van taxidienst naar zorgvervoerder, van grauwe muis naar herkenbaar, van zakelijk naar persoonlijk. Wat onveranderd bleef, is de zorg en aandacht waarmee de Texelaars het vervoer verzorgen. Daarmee hadden we meteen de uitgangspunten voor de nieuwe look & feel te pakken: een vertrouwde zorgvervoerder die herkenbaar én persoonlijk is.
En dan… kleur bekennen
Tijd voor creatie! We hielden de diensten van TBO Texel scherp voor ogen. Het leverde een kleurenschema op, passend bij de kernwaarden van de vervoerder. Vertrouwd: donkergrijs en geel (taxi), Persoonlijk: groen (bus) en Betrokken: paars (zorg).
Yes, daar zit beweging in
Het logo geeft de kernwaarden een duidelijk gezicht (je). Er zit beweging in, doordat delen van de rondingen elkaar overlappen. Elke kleur kreeg zijn eigen vaste plek in het logo. De letter T is als symbool los te gebruiken in uitingen van TBO.
We hebben ook passende pay-off bedacht, die bij het logo wordt geplaatst. Duidelijk en herkenbaar. TBO Texel verzorgt personenvervoer, maar dan persoonlijk: ‘persoonlijk vervoer’ dus!