Skip to main content

TBO Texel, Persoonlijk vervoer

Opdracht: Website en huisstijl

TBO Texel is een betrouwbare partner die je veilig van A naar B brengt.

Op Texel, maar ook daarbuiten. TBO Texel heeft zelf ook een flinke reis gemaakt. Van regulier taxibedrijf naar allround vervoersbedrijf. TBO Texel maakte een duidelijke switch: personenvervoer wordt ‘persoonlijk vervoer’.

Branding

TBO bestaat al sinds de jaren 70. Het bedrijf maakte een transitie door. Van taxidienst naar zorgvervoerder, van grauwe muis naar herkenbaar, van zakelijk naar persoonlijk. Wat onveranderd bleef, is de zorg en aandacht waarmee de Texelaars het vervoer verzorgen. Daarmee hadden we meteen de uitgangspunten voor de nieuwe look & feel te pakken: een vertrouwde zorgvervoerder die herkenbaar én persoonlijk is.

En dan… kleur bekennen
Tijd voor creatie! We hielden de diensten van TBO Texel scherp voor ogen. Het leverde een kleurenschema op, passend bij de kernwaarden van de vervoerder. Vertrouwd: donkergrijs en geel (taxi), Persoonlijk: groen (bus) en Betrokken: paars (zorg).

Yes, daar zit beweging in
Het logo geeft de kernwaarden een duidelijk gezicht (je). Er zit beweging in, doordat delen van de rondingen elkaar overlappen. Elke kleur kreeg zijn eigen vaste plek in het logo. De letter T is als symbool los te gebruiken in uitingen van TBO.
We hebben ook passende pay-off bedacht, die bij het logo wordt geplaatst. Duidelijk en herkenbaar. TBO Texel verzorgt personenvervoer, maar dan persoonlijk: ‘persoonlijk vervoer’ dus!

Content

De nette taxi’s en bussen zijn ware blikvangers op het eiland. De bestuurders trouwens ook ????. We verzorgden de fotografie voor een herkenbare uitstraling op Texel.

Design

Bij het ontwerp van de website blijven we dezelfde weg doorgaan. Het kleurenpalet, de typografie en gebruik van vormen en iconen worden geblend tot een fris en overzichtelijk design.

Code

Onze developers werpen het ontwerp pixel precies uit. Duidelijke blokken en makkelijk navigeren voor elke doelgroep, dat moet het zijn. De website werd dus geoptimaliseerd voor bezoekers met een visuele beperking en is naar behoefte in te stellen. Webjongens maakte ook een duidelijke call-to-action naar een review. Wat vond u van de rit? Het levert waardevolle informatie op voor TBO Texel.

Bekijk ander werk